اخبار روزاقتصاد

سلسیوس میلیاردها دلار از تتر طلب می کند: چه خبر است

سلسیوس میلیاردها دلار از تتر طلب می کند: چه خبر است

پلتفرم وام ورشکسته سلسیوس علیه Tether به دنبال 39542 بیت کوین شکایت کرده است.

فهرست مطالب

طبق دادنامه، مبلغ وثیقه برای وام صادرکننده تتر (USDT) استیبل کوین بود. . تتر پس از کاهش قیمت بیت کوین (BTC) در اوایل سال 2022 وثیقه بیشتری درخواست کرد. .

سلسیوس درخواست Tether، اما وثیقه دوباره تهدید شد. این دادخواست می گوید که در حالی که پلت فرم وام دهی در طول دوره مشخص شده در قرارداد سرمایه جمع آوری می کرد، ناشر USDT کل وثیقه را ظرف چند ساعت نقد کرد.

طبق دادخواست، «در میان هرج و مرج»، در 13 ژوئن 2022، الکس ماشینسکی، مدیرعامل سابق سلسیوس، ظاهراً به تتر اجازه داد وثیقه را به روشی منظم تسویه کند. با این حال، پلت فرم اشاره کرد که وام دهنده هرگز رضایت کتبی دریافت نکرده است:

کوشش‌های تتر، البته، اکنون مشمول قانون مداخله‌گر ورشکستگی فدرال است. بنابراین، باید از این انتقال ترجیحی و تقلبی بیت کوین اجتناب شود و بیت کوین یا ارزش آن باید به نفع دارایی سلسیوس بازیابی شود.

این شرکت گفت که به جای ارائه وثیقه اضافی، سلسیوس به تتر دستور داد تا بیت کوین خود را منحل کند. وثیقه برای بستن موقعیت تقریباً 815 میلیون دلاری.

علاوه بر 39,542 BTC، سلسیوس 15,658 BTC و 2,228 BTC را که ظاهراً به عنوان وثیقه اضافی ارائه کرده است، برای مجموع 57,428 BTC درخواست کرد.

پاسخ Tether

در مورد وضعیت سلسیوس، مدیر عامل Tether، پائولو آردوینو، خاطرنشان کرد که کل فرآیند، از وثیقه‌گذاری بیش از حد گرفته تا فراخوان مارجین و انحلال، طبق دستور مدیریت سلسیوس، به درستی انجام شد.

به گفته وی، در سال 2022، تتر USDT را به برخی از مشتریان خود از جمله سلسیوس ارائه کرد. توافقات تتر با مشتریانش ساده است: تتر USDT را برای مشتریانی انتخاب می کند که وثیقه اضافی در بیت کوین ارائه می کنند.

این شکایت عدم درک اساسی از مفاهیم لغزش بازار، انحلال بلوک و مدیریت ریسک را نشان می‌دهد. استدلال های بسیار ضعیف ارائه شده است. همچنین انحلال توسط تیم مدیریت سلسیوس هدایت شد و با هر مرحله در راه موافقت شد.

او همچنین یادآور شد که اولویت اصلی تتر ایمنی کاربران USDT است. طبق گفته آردوینو، سرمایه شرکت 12 میلیارد دلار است، بنابراین دارندگان استیبل کوین حتی در بدترین سناریو تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

ما در Tether بارها در سال‌های اخیر انعطاف‌پذیری خود را ثابت کرده‌ایم. قلدری هرگز ما را نمی ترساند. ما بسیار مطمئن هستیم که می توانیم درستی اقدامات خود را در دادگاه نشان دهیم.

چه اتفاقی برای وام افتاد؟

در سال 2020، سلسیوس برای قرض گرفتن stablecoins با Tether قراردادی منعقد کرد. USDT و EURT با نرخ بهره پایین. در اوج خود، سلسیوس بیش از 2 میلیارد دلار وام از تتر داشت که توسط مقدار قابل توجهی بیت کوین به عنوان وثیقه تضمین شده بود.

در میان سقوط بیت کوین در اواسط سال 2022، وثیقه وام دهنده ارز دیجیتال در معرض خطر انحلال قرار داشت. طبق قرارداد، شرکت ملزم به ارائه وثیقه اضافی بود.

سلسیوس ادعا می‌کند که تتر با انحلال عجولانه مقدار قابل توجهی از ارزهای دیجیتال و زیر پا گذاشتن شرایط قرارداد، با نیت بد عمل کرده است.

این سند می گوید که این در نهایت منجر به مشکلات مالی و ورشکستگی برای شرکت شد. هدف اصلی شکایت سلسیوس بازگرداندن دارایی های بیت کوین است که وام دهنده رمزارز ادعا می کند که زیر ارزش بازار و با تخلفات متعدد فروخته شده است.

سلسیوس چگونه ورشکست شد؟

در ژوئن 2022، درجه سلسیوس برداشت دارایی های مشتری را مسدود کرد. یک ماه بعد، شرکت ورشکست شد. به گفته چندین تحلیلگر، کارگزار ارز دیجیتال با مشکلات نقدینگی مواجه بود. با این حال، این شرکت خلاف این را بیان کرد – ظاهراً این اقدام قرار بود به “تثبیت نقدینگی” کمک کند.

در پایان ژانویه 2023، یک کارشناس پزشکی قانونی دریافت که شبکه سلسیوس با کمبود استیبل کوین به ارزش یک میلیارد دلار در ماه مه 2021 مواجه شده است. در همان زمان، این شرکت تا زمان ورشکستگی خود به مشتریان یا رگولاتورها اطلاع نداده است. اما به تبلیغ خدمات خود ادامه داد.

طلبکاران شبکه سلسیوس یک طرح سازماندهی مجدد را برای شرکت فاش کردند که اکثر دارندگان حساب آن را تأیید کردند. در نوامبر 2023، دادگاه طرح تجدید ساختار سلسیوس را تصویب کرد. چند ماه بعد، وام دهنده رمزارز اعلام کرد که مراحل ورشکستگی را تکمیل کرده است و در نظر داشت 3 میلیارد دلار به طلبکاران بپردازد.

مدیر عامل سلسیوس دادستان ها را مقصر سقوط می داند

در ژوئیه 2023، Mashinsky پس از اوراق بهادار و بورس .news/tag/sec/” target=”_blank” rel=”noreferrer noopener”>کمیسیون علیه این شرکت شکایت کرد. او متهم به کلاهبرداری و دستکاری بازار است و توکن شرکت به عنوان امنیت شناخته می شود. او به زودی آزاد شد به قید وثیقه ۴۰ میلیون دلاری. دادستان ها گفتند که برای جمع آوری شواهد، از جمله ویدئوهای ماشینسکی در اینترنت، که در آن سرمایه گذاران را گمراه کرده است، به شش تا هشت هفته زمان نیاز دارند.

او اعتراف کرد که بی گناه است و وکلای او این اتهامات را “بی اساس” خواندند. علاوه بر این، خود ماشینسکی قبلاً دفتر دادستان کل نیویورک را به سقوط تجارت خود متهم کرده بود.

در سپتامبر 2023، حساب‌های بانکی و املاک ماشینسکی به عنوان بخشی از یک پرونده جنایی علیه شرکت و مدیریت ارشد آن، با تصمیم دادگاه مسدود شدند.


Celsius demands billions of dollars from Tether: What's going on - 1
منبع: پرونده دادگاه

بعدی چیست؟

دادنامه تضمینی نیست که درجه سانتیگراد به آنچه می‌خواهد برسد. در حال حاضر، این پلتفرم احتمالاً پس از دو سال نبرد ورشکستگی با شکایت دیگری روبرو خواهد شد. در هر صورت، این شکایت بیشتر نشان می‌دهد که چگونه تتر از مشکلات مالی که سایر شرکت‌های رمزنگاری در طول بازار نزولی ۲۰۲۲ با آن‌ها مواجه شده‌اند کنار گذاشته شده است. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا